Op bergen en in dalen 🇧🇻

16 juni 2025 - Røldal, Noorwegen

We raken niet uitgekeken! Wat een bijzonder land. Nog ruim 1 week mogen we rijden in de bergen en de dalen.

Via het Geirangerfjord kwamen we vorige week aan in Geiranger. De boottocht was al weer een belevenis op zich. Je vaart tussen steile rotswanden en langs prachtige watervallen.  

1000103558

1000103566

1000103531

In Geiranger maakten we een wandeling langs een prachtige waterval, zie video.

1000103739

En de route zat deze week vol verrassingen en prachtige natuur en uitzichten Eerst maakten we met de camper een fikse klim naar een uitzichtpunt op het Geirangerfjord. 

1000103706

Het cruiseschip uit de haven van Geiranger was gelukkig net weggevaren.

Wat een massatoerisme als de mensen van de boot afgaan🫡.

1000103632

Bussen vol toeristen worden dan naar de toeristische plekken gereden. En reken maar dat hier wat bussen vol af komen...

Na de beste klim kwamen we ineens terecht in de sneeuw 😀

1000103839

1000103819

1000103918

De route door de sneeuw was echt genieten. Maar als je dan weer een aantal haarspeldbochten naar beneden gaat, zit je zo weer in het groen. En dat is ook prachtig. 

1000103936

1000103890

1000103874

En net zoals in Nederland, was het ook hier in Noorwegen prachtig weer om te wandelen. We liepen naar de Briksdalsbreen gletsjer en naar Bondhusvatnet, een gletsjermeer. 

Ook hebben we nog een relaxdagje gehouden. We vonden een prachtig plekje bij een waterval en hier hebben we heerlijk de dag doorgebracht, en op de achtergrond het ruisende geluid van het water.

1000103948

1000103976

1000104552

1000104465

1000104348

Nog zo'n verrassing, een rotonde in een tunnel 😀

1000104431

Vanmorgen hebben we de was gedaan op de camping en zijn toen naar Røldal gereden. Hier hebben we 1 van de 28 staafkerken bezocht die er nu nog zijn. In de Middeleeuwen waren er zelfs meer dan 900. Deze kerk, helemaal van hout, dateert uit het jaar 1250. 

100010474810001046821000104673

Na een wandeling door Røldal, besloten we om een toeristische weg richting Stavanger te nemen, Ryfylke. Dat een deel van deze weg in de winter is afgesloten, zegt al genoeg. Maar wow, wat een prachtige route. We rijden langs meren, watervallen en rotspartijen. Momenteel staan we ergens midden op de route in de wolken. Helaas hebben we nog geen kachel, het is hier nu 7 graden.  Dus vannacht maar dicht tegen elkaar aan😀.

Weer genoeg moois gezien dus de afgelopen week. De laatste week zakken we nog rustig af naar beneden🤗

1000103756

Groeten van ons!

Foto’s

4 Reacties

  1. Rienk den toonder:
    16 juni 2025
    Apart... mijn vorige reactie is niet geplaatst, blijkbaar toch iets verkeerd gedaan.
    Nou ja, maakt niet uit, mijn tip om vanwege de kou wat dichterbij elkaar te gaan liggen, hebben jullie gelukkig zelf ook bedacht :-D
    Blijven prachtige beelden van een zo te zien schitterende reis. Groet, Rienk
  2. Pieter en Sjoukje:
    17 juni 2025
    Ha Rienk, jahoor, het is gelukt! We hebben niet koud gehad😀
    Het is inderdaad prachtig, we genieten volop.
  3. Elizabeth:
    18 juni 2025
    Nog even volhouden dan maar zonder kachel😂 .idd bijzonder om te zien dat je ineens een rotonde tegenkom .weer een prachtig landschap wat jullie laten zien .groeten uit het zonnige en warme deel langs de kust.
  4. Papa en ellen:
    19 juni 2025
    Dankjewel voor de prachtige foto’s en het verslag 🥰