Op bergen en in dalen 🇧🇻
16 juni 2025 - Røldal, Noorwegen
We raken niet uitgekeken! Wat een bijzonder land. Nog ruim 1 week mogen we rijden in de bergen en de dalen.
Via het Geirangerfjord kwamen we vorige week aan in Geiranger. De boottocht was al weer een belevenis op zich. Je vaart tussen steile rotswanden en langs prachtige watervallen. Â
In Geiranger maakten we een wandeling langs een prachtige waterval, zie video.
En de route zat deze week vol verrassingen en prachtige natuur en uitzichten Eerst maakten we met de camper een fikse klim naar een uitzichtpunt op het Geirangerfjord.Â
Het cruiseschip uit de haven van Geiranger was gelukkig net weggevaren.
Wat een massatoerisme als de mensen van de boot afgaan🫡.
Bussen vol toeristen worden dan naar de toeristische plekken gereden. En reken maar dat hier wat bussen vol af komen...
Na de beste klim kwamen we ineens terecht in de sneeuw 😀
De route door de sneeuw was echt genieten. Maar als je dan weer een aantal haarspeldbochten naar beneden gaat, zit je zo weer in het groen. En dat is ook prachtig.Â
En net zoals in Nederland, was het ook hier in Noorwegen prachtig weer om te wandelen. We liepen naar de Briksdalsbreen gletsjer en naar Bondhusvatnet, een gletsjermeer.Â
Ook hebben we nog een relaxdagje gehouden. We vonden een prachtig plekje bij een waterval en hier hebben we heerlijk de dag doorgebracht, en op de achtergrond het ruisende geluid van het water.
Nog zo'n verrassing, een rotonde in een tunnel 😀
Vanmorgen hebben we de was gedaan op de camping en zijn toen naar Røldal gereden. Hier hebben we 1 van de 28 staafkerken bezocht die er nu nog zijn. In de Middeleeuwen waren er zelfs meer dan 900. Deze kerk, helemaal van hout, dateert uit het jaar 1250.Â
Na een wandeling door Røldal, besloten we om een toeristische weg richting Stavanger te nemen, Ryfylke. Dat een deel van deze weg in de winter is afgesloten, zegt al genoeg. Maar wow, wat een prachtige route. We rijden langs meren, watervallen en rotspartijen. Momenteel staan we ergens midden op de route in de wolken. Helaas hebben we nog geen kachel, het is hier nu 7 graden. Dus vannacht maar dicht tegen elkaar aan😀.
Weer genoeg moois gezien dus de afgelopen week. De laatste week zakken we nog rustig af naar beneden🤗
Groeten van ons!
























Nou ja, maakt niet uit, mijn tip om vanwege de kou wat dichterbij elkaar te gaan liggen, hebben jullie gelukkig zelf ook bedacht :-D
Blijven prachtige beelden van een zo te zien schitterende reis. Groet, Rienk
Het is inderdaad prachtig, we genieten volop.