Opruimen

19 april 2024 - Nunspeet, Nederland

Dit wordt de vierde keer dat we onze spullen gaan inpakken.  En elke keer sta je er weer versteld van wat je allemaal bewaard.
Nu hebben we wel bedacht: wat we nu drie keer hebben ingepakt en niet hebben gebruikt, gaat echt weg, en gaan we niet voor de vierde keer inpakken.
Dat geldt vooral voor boeken. Dat ruimt lekker op en de kringloop is er blij mee.

Verder maken we gebruik van Marktplaats en Vinted; schoenen, kleding, hoeden, heerlijk om zo te ontspullen.

We hebben nog wel een prachtig orgel staan.

Orgel

We durven het niet aan om deze in de opslag te zetten i.v.m. vocht, elektronica e.d.
Als je interesse hebt, dan horen we dat graag.

Voor de overige spullen hebben we dus een opslagloods gehuurd. Vorige week zijn we daar wezen kijken.
Als je dan voor zo'n hokje staat, denk je echt: Gaat dat allemaal wel passen?
Dus bij alles wat we inpakken, geldt nu: gaan we dit ooit nog gebruiken?

Aan de ene kant gaan we dus heel veel spullen wegdoen. Maar aan de andere kant moeten we ook weer wat aanschaffen.
We kunnen niet onbeperkt laden in de camper en zijn gebonden aan een maximaal gewicht.
Daar moeten we dus rekening mee houden. Denk alleen maar aan je borden en pannen. Die moeten we dus vervangen voor lichtgewicht producten.
Verder heb je nog allerlei spullen nodig; een stormbandset om je luifel vast te zetten, antislipmatjes in je kastjes, afwasteil, noem maar op.
Van alle kanten krijgen we tips: collega's die vaker met de camper of caravan op stap gaan, zijn echt nuttig!
Het voordeel van deze spullen is, dat we ze niet hoeven op te slaan in de opslagloods!

Geniet van jullie weekend! Tot gauw!

Pieter en Sjoukje

Jouw reactie